26
Μαϊ

Υβριδικό ή κλασσικό αυτοκίνητο;

Η ζήτηση για τα υβριδικά αυτοκίνητα συνεχώς αυξάνεται όσο η αύξηση των τιμών του πετρελαίου αναγκάζει τους ανθρώπους να αναζητήσουν περισσότερο αποδοτικά αυτοκίνητα. Δεδομένου ότι τα πρώτα σύγχρονα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίστηκαν περίπου 1990, από τότε τα υβριδικά έχουν αναπτυχθεί ώστε σήμερα να έχουν καταλάβει ένα αρκετά μεγάλο τμήμα της αγοράς που είναι πιθανό να αυξηθεί κατά τα επόμενα χρόνια. Τα νέα υβριδικά μοντέλα προσφέρουν σοβαρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, αλλά έχουν και μειονεκτήματα.

Πως λειτουργούν

Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν έναν ηλεκτρικό κινητήρα και μια μπαταρία για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για να τροφοδοτήσει το αυτοκίνητο υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Σε αντίθεση με τα πλήρως ηλεκτρικά, τα υβριδικά περιέχουν επίσης ένα μικρό συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος είτε χρησιμοποιείται όταν δεν υπάρχει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια στην μπαταρία ή υπό συνθήκες όπου απαιτείται επιπρόσθετη δύναμη. Η μπαταρία αποθηκεύει ενέργεια που αλλιώς θα χανόταν κατά την πέδηση ή όταν οδηγείτε σε κατηφορική διαδρομή, με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση καυσίμου. Σε χαμηλές ταχύτητες, ένα καλά φορτισμένο υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να κινείται μόνο με ηλεκτρισμό.

Τύποι υβριδικών αυτοκινήτων

Υπάρχουν πολλά είδη υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων που διαφέρουν το ένα από το άλλο όσον αφορά την ποσότητα της ενέργειας που παρέχεται από τον ηλεκτρικό κινητήρα. Ένα παράλληλο υβριδικό χρησιμοποιεί δύο ήδη σασμάν ( ένα καυσίμου και ένα ηλεκτρικό ) για να μπορεί να οδηγηθεί το αυτοκίνητο με μία μόνο μετάδοση. Άλλος τύπος υβριδικών χρησιμοποιεί πάντα έναν ηλεκτροκινητήρα, τον οποίο μπορεί να υποβοηθήσει ένας βενζινοκινητήρας που λειτουργεί ως γεννήτρια, αν χρειαστεί. Τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα μπορούν να λειτουργούν είτε μόνο με βενζινοκινητήρας είτε μόνο με ηλεκτρικό κινητήρα.

Οικονομία καυσίμου

Το κύριο πλεονέκτημα ενός υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος είναι η αύξηση της αποδοτικότητας του καυσίμου. Ανάλογα με τον τύπο του υβριδικού συστήματος που χρησιμοποιείται, τα υβριδικά αυτοκίνητα παραγωγής μπορούν να επιτύχουν μέχρι και 50 χιλιόμετρα ανά λίτρο ή περισσότερο. Αυτές οι υψηλότερες αποδόσεις επιτυγχάνονται γιατί ένα υβριδικό όχημα μπορεί να επαναφορτιστεί ενώ είναι σταθμευμένο και να κάνει χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μόνο όταν οι μπαταρίες είναι χαμηλές.

Άλλες διαφορές

Η εμπειρία της οδήγησης ενός υβριδικού είναι κάπως διαφορετική από εκείνη που προσφέρεται από ένα συμβατικό. Κατά τη χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα τα υβριδικά είναι γνωστό πως έχουν αθόρυβη λειτουργία. Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν ακόμη και τεχνητό θόρυβο του κινητήρα ως μέσο προειδοποίησης για τους άλλους οδηγούς και πεζούς για να γίνεται περισσότερο αντιληπτή η παρουσία ενός υβριδικού στο δρόμο. Διαφέρουν επίσης στο ότι η μέγιστη ισχύς τους είναι πάντα διαθέσιμη σε όλες τις στροφές. Αυτό προσφέρει ταχύτερη επιτάχυνση σε ορισμένες περιπτώσεις και ομαλότερη μετάβαση από χαμηλές σε υψηλές ταχύτητες. Μερικά υβριδικά οχήματα χρησιμοποιούν ακόμη και μετάδοση μίας ταχύτητας, εξαλείφοντας έτσι το τράνταγμα που είναι αισθητό κατά την αλλαγή μεταξύ των γραναζιών.

Κόστος

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων είναι το αυξημένο κόστος τους. Λόγω της χρήσης της νέας τεχνολογίας και του υψηλού κόστους των υλικών που χρησιμοποιούνται στις συστοιχίες μπαταριών, τα υβριδικά οχήματα συχνά τιμολογούνται αρκετές χιλιάδες ευρώ υψηλότερα από τα αντίστοιχα εσωτερικής καύσης. Ενώ οι δαπάνες αυτές μπορούν να συμψηφίζονται με τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση όπως η έκπτωση φόρου ή με την εξοικονόμηση χρησιμοποιώντας λιγότερα καύσιμα, το κόστος εξακολουθεί να είναι ένας λόγος για πολλούς οδηγούς να αποφύγουν την αγορά ενός νέου υβριδικού. Καλό νέο πάντως είναι πως η εμφάνιση των νέων υβριδικών μοντέλων και η εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών υπόσχονται φθηνότερα υβριδικά αυτοκίνητα στο μέλλον.
←   επιστροφή στις αναρτήσεις